Saturday, May 10, 2014

2 LITER WATER PER DAG


And again: een nieuwe categorie op AOWOB. Ik wil op de blog ook graag meer aandacht besteden aan gezond leven. Dit klinkt heel saai, maar zo bedoel ik dat natuurlijk niet! In de loop van de volgende artikels zul je zien hoe ik die gezonde levensstijl bedoel ;). Vanaf het moment dat ik straks samenwoon, wil ik meer gaan denken aan mijn lichaam. Sinds vorig jaar ben ik heel wat kilootjes aangekomen en daarom zit ik niet echt lekker in mijn vel. Het buikje wat ik nu heb, hoort niet bij me en dat irriteert me. Maar waarom wachten als ik eigenlijk ook nu alvast een stapje kan nemen in de goede richting?

Om eerlijk te zijn ben ik qua drinken echt héél ongezond bezig. Ik drink misschien maar één kopje frisdrank en twee kopjes koffie op één dag. Ik zit misschien nog niet eens op 1 liter per dag en dat is natuurlijk nooit genoeg! Daarom heb ik besloten om elke dag 2 liter water te gaan drinken. Maar waarom is water zo goed voor je? Met behulp van Google kwam ik op de onderstaande conclusies uit. Reden genoeg dus om te beginnen met water drinken. Doe jij met me mee?

Volg mij op
Follow on Bloglovin

12 comments:

  1. Ik ben ook zo slecht bezig .. ik kom ook nooit aan 1 liter :( Ik vind de lay-out van dit artikel erg leuk gedaan :)

    ReplyDelete
  2. Ik drink zelf in het algemeen veel te weinig (ik kom nauwelijks aan één liter) maar grotendeels bestaat wel uit water. Ik kan gewoon niet zoveel drinken, dan word ik snel misselijk.

    ReplyDelete
  3. Gezond leven is helemaal niet saai, en wat leuk dat je hier meer over op je blog gaat schrijven! Water is inderdaad vet gezond en goed voor je lichaam, leuke weetjes.

    ReplyDelete
  4. Als je alle voordelen leest, snap ik eigenlijk niet waarom het er vaak bij inschiet bij mij! Ik ga meteen een glas water nemen!

    ReplyDelete
  5. Wat een handig artikel, goed gedaan!

    ReplyDelete
  6. Herkenbaar! Voorheen dronk ik zo'n 6 glazen ice tea per dag en amper water. 2 maanden geleden besloot ik om dat te veranderen: ice tea kwam de deur niet meer in en in plaats daarvan drink ik héél veel water. Soms doe ik er voor de afwisseling een schijfje citroen in. Ik heb nu dus zo'n 2 maanden bijna geen frisdrank meer gedronken en ben daardoor gewoon een hele kilo afgevallen! (terwijl ik gewoon al heel slank ben, moet je na gaan!)

    ReplyDelete
  7. Weer een goede reminder dat ik meer moet drinken in het algemeen en het liefst water natuurlijk ;). Wou dat ik zo iemand was die water echt lekker vindt ....

    ReplyDelete
  8. Ik drink echt bijna nooit water! Moet ik eigenlijk wel eenkeertje doen hahah!

    Liefs, Natiza
    Nog een fijne moederdag!

    ReplyDelete
  9. Veel water drinken is heel belangrijk!!

    ReplyDelete
  10. 2 liter probeer ik ook iedere dag te drinken dat gaat het vet tegen en werkt dus ook echt goed! ik dronk zelf altijd heel veel melk en nu niet meer! liefs x

    ReplyDelete
  11. Vooral van dat tweede punt kwam ik heel laat achter. Zelf drink ik wel ontzettend veel water. Heb al vele blaasontstekingen gehad, dus voor mij is het echt een must. X

    ReplyDelete
  12. Herkenbaar, ik drink ook heel erg weinig.

    ReplyDelete

Lief van je dat je een reactie achterlaat! XO