Sunday, December 1, 2013

PERSONAL// het einde van de no buy month of toch niet?

Bij mij stond de hele maand november in teken van de 'no buy month'. Maar hoe is mij dit afgegaan en heb ik inderdaad geld overgehouden?

Om eerlijk te zijn vielen de eerste dagen erg zwaar. Ik ben al snel iemand die even ergens een broodje koopt. Maar ik heb mezelf weten tegen te houden. Na een week begon het eigenlijk al te wennen. Helaas kreeg ik nog wel een rekening binnen van de H&M van de maand oktober en moest ik twee nieuwe schoolboeken aanschaffen.

Maar welke doelstellingen van mijn no buy month heb ik gehaald?

- Niks nieuws kopen.
CHECK! Op mijn schoolboeken na (en een bamischijf en een loempia) heb ik hieraan voldaan!


- Wanneer ik echt iets nodig heb (zoals schoolboeken), eerst Marktplaats afstruinen. 
CHECK! Mijn schoolboeken komen dit keer ook van Marktplaats.


- Alleen beautyproducten kopen als het oude op is (lucky me, ik heb net alles nieuw). 
Op deodorant na: CHECK!


- Geen eten en/of drinken meer onderweg kopen.
Mjaa, als ik de donderdag snackdag niet meereken: CHECK!


- De reis naar Londen ook daadwerkelijk betalen. 
CHECK, CHECK, CHECK!


- Geld overhouden aan het eind van de maand. 
DUBBEL CHECK! Ik hou zelfs €180,- over deze maand.


Resultaat?
Ik ben me nu veel bewuster geworden van hoeveel ik eigenlijk wel niet uitgeef. Vooral omdat ik gewoon zie dat ik nu €180,-(!) overhoud. WAUW!

Wat nu?
Ik ga gewoon lekker verder met mijn no buy! Dus: Hallo nieuwe maand, hallo nieuwe no buy month!

6 comments:

  1. Wat goed van je dat je het hebt volgehouden! Hoe ga je het doen in de decembermaand? Geen cadeautjes? ^^

    ReplyDelete
  2. Wat supergoed zeg! Je hebt ook echt heel veel over gehouden, dus ik kan me voorstellen dat het dan nog leuker is om nog even door te gaan :)

    ReplyDelete
  3. Echt heel erg knap dat je het hebt volgehouden. Ik wil het ook wel proberen eigenlijk maar het lijkt me echt moeilijk. Goed gedaan.

    ReplyDelete
  4. wauw super goed gedaan! ik kan heel erg goed sparen en als ik niets uit wil geven dan doe ik dat ook niet. maar nu met de feestdagen en alle mooie limeted editions die uitkomen met kerst krijg ik toch wel een heel klein beetje een gat in mijn hand :P maar daar heb ik dan van te voren ook al voorgespaart :P

    ReplyDelete
  5. Wauw heel goed van je! Heb je die regeltjes ook ergens opgeschreven? Ik heb de afgelopen weken 3 paar nieuwe schoenen gekocht, een hoop nieuwe makeup en hebbedingetjes, niet doennnn.

    ReplyDelete

Lief van je dat je een reactie achterlaat! XO