Tuesday, November 26, 2013

DIY// Herfst kaarsjes maken

Toen ik laatst een weekje vrij was, verveelde ik me alweer vrij snel. That's always my problem. Ik googlede eens naar leuke herfst do it yourselfs en pikte deze eruit. In de herfst hebben wij (bijna) elke avond wel kaarsjes aan en dat is ook de reden waarom deze DIY erg useful is.

Benieuwd hoe je zulke kaarsjes maakt, lees dan snel verder!



Wat heb je nodig?
- Een paar lege (glazen) potjes.
- Bladeren
- (Knutsel) lijm
- Föhn of oud boek

Stappenplan:
Stap 1. Zorg dat je een paar lege potten hebt.
Stap 2. Ga opzoek naar mooie bladeren naar keuze. Ik heb gekozen om alleen maar voor rode bladeren te gaan.
Stap 3. Vervolgens kan je ervoor kiezen of je de bladeren droogt door ze een dag in een oud boek te leggen of ze te drogen met en föhn. (De föhnmethode is handiger omdat het dan sneller droog is en je geen dag hoeft te wachten).
Stap 4. Haal de steeltjes van de bladeren af.
Stap 5. Smeer op de achterkant van de (gewenste) bladeren lijm en plak deze op het potje.
Stap 6. Als je vindt dat je genoeg bladeren op je potje hebt zitten, moet je de bovenkant van de bladeren insmeren met lijm als finishing touch.

TADAA! En nu kunnen je 's avonds genieten van de herfst in jullie huis.


16 comments:

  1. Leuke DIY! Heel simpel maar het geeft vast heel veel sfeer aan je kamer! Leuk bedacht!

    ReplyDelete
  2. Ze zijn echt super cute! Ik wil ze ook maken!
    xx

    ReplyDelete
  3. leuk gedaan, ziet er erg leuk uit
    ken je onze blog al? kunnen we volgen?
    http://www.we-heart-fashion.com

    ReplyDelete
  4. Wat leuk, een aantal weken geleden heb ik ook zoiets gemaakt! :-)

    ReplyDelete
  5. Heel leuk gemaakt en wat een geniaal idee! <3

    ReplyDelete
  6. Oh dat is leuk! Moet ik zeker eens gaan proberen! :)

    ReplyDelete
  7. Dat ziet er echt gezellig uit! Super leuk voor de feestdagen.

    ReplyDelete
  8. Wauw, mooi gedaan :D

    xoxo
    www.its-dash.com

    ReplyDelete

Lief van je dat je een reactie achterlaat! XO