Tuesday, September 24, 2013

GUEST BLOG// Jeffrey Campbell. Stoere schoenen of ware kunstwerken?

Sinds de opkomst van Lady Gaga en, helaas, de dood van Alexander McQueen zijn schoenen niet meer wat het geweest is. Stoere plateauzolen of piepsmalle naaldhakken zijn niks in vergelijking met de pronkstukken van Jeffrey Campbell. Dit merk weet hoe ze eye-catchers moeten ontwerpen en maakt ware kunstwerken van ons schoeisel.

Al zegt het merk ‘Jeffrey Campbell’ je niks, het Lita model herkent elke vrouw (en waarschijnlijk ook man). Deze stoere enkellaars met plateau- en blokhak is een enorme trend onder de Britten, maar ook in Nederland bij menig fashionista gespot. Vooral passend in de Punk stijl, maar goed te combineren met andere stijlen en als je een beetje je best doet, staat het zelfs enorm vrouwelijk! Misschien is het totaal niet naar je smaak, maar ik ben er helemaal weg van! Niet zo standaard; juist lekker apart.




Op de modewebsite SWYF.nl ben ik op zoek gegaan naar mijn favoriete paar van Jeffrey Campbell. Ik wist dat de schoenen apart waren, maar voor sommige moet je wel heel veel lef hebben. 
Ook spreken de ‘standaard’ Lita’s me erg aan. Je kunt ze makkelijk combineren met veel outfits en dit zowel casual als trendy dragen. Maar dit zijn wel de standaard Jeffrey Campbell laarzen. De uitvoering met de spikes is ook erg stoer.

Voor de echte dare devils zijn er nog veel uniekere modellen. Bijvoorbeeld met een blokhak of sleehak van plexiglas, wat me herinnert aan de schoenencollectie van Maison Martin Margiela voor H&M. Maar ook unieke printjes of vreemde stofjes zijn aanwezig in de collectie van Jeffrey Campbell. Veel schoenen hebben metalen details zoals studs, gespen of zelfs kettingen. Voor een fashion-feestje ben ik zeker in voor een dergelijk gewaagde schoen, maar voor de dagelijkse gelegenheden ga ik liever voor deze hoge zwarte gewatteerde enkellaars 

Is jouw stijl weggelegd voor deze punk boots?
geschreven door Emma.




6 comments:

  1. De standaard Lita's vind ik maar niks, maar dat paar linksonder vind ik wel super mooi :)

    ReplyDelete
  2. Jaaa ik houd van JC! Heb zelf ook 2 paar, alleen jammer dat ze zo duur zijn ;).

    ReplyDelete
  3. ik ben echt fan van Jeffrey Campbell!

    Ik houd wel van lekkere apparte hakken :p



    www.style-chameleon.com

    ReplyDelete
  4. Wauw, links onder is echt prachtig!

    xoxo
    www.its-dash.com

    ReplyDelete
  5. die sind ehct schön :D

    http://jackennoir.blogspot.de/

    ReplyDelete

Lief van je dat je een reactie achterlaat! XO