Monday, August 12, 2013

DAIRY// Porlezza '13

Zo, ik ben weer back in town en heb een twe geweldige weken gehad in het pizza-en-pasta-land! En stiekem heb ik het hier in ons kikkerlandje koud.. Mhh, goed teken, right?

Kijk mee naar wat ik heb gedaan tijdens mijn twee weken vakantie in Italië!

Milaan: één van de dingen die ik altijd wil doen als ik op vakantie ben, is een grote wereldstad bezoeken. Dit keer werd dat Milaan! (voor de derde keer). We zijn 'De Dom' van Milaan opgeklommen. En ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar wat is die kerk prach-tig!

Tornado: Mijn opa heeft een standaard een boot in Italië liggen en daar vaart hij alle dagen mee. Van vrienden van hem mochten we deze band (tornado) lenen en de kracht in onze armen is testen. Je staat echt versteld hoe hard zo'n band gaat in de bochten. Het geeft je zo'n adrenalinekick. De volgende dag had ik spierpijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat ik daar spieren had zitten. Mission completed!
Nationale feestdag Zwitserland: 1 augustus vieren ze in Zwitserland feest. Dit is voor hun een nationale feestdag. Het meer waaraan wij lagen, grenst aan de andere kant aan Lugano (Zwitserland). 's avonds zijn we met de boot naar Lugano gecrost en hebben we daar onze ogen uitgekeken door het vuurwerk! Vuurwerk die we in Nederland niet legaal mogen afsteken..
Waterval: Waar bergen zijn, is water. Deze waterval lag op loopafstand bij ons van de camping. Na een kleine klimtocht mochten we daar lekker afkoelen van het ijskoude water.
 Het dak van Italië: Het hoogste punt van Italië, tenminste in de omgeving waarin wij zaten. Vanaf daar konden wij eindeloos turen naar de omgeving. Ontzettend mooi om zo het blauwe heldere water van het meer te zien, en de sneeuw op de bovenste bergtoppen!
Bergtochtjes: Ons was vertelt dat er nog een vele mooiere waterval was. Maar om daar te komen moest je door smalle bergweggetjes waar geen twee auto's naast elkaar passen. En wat was ik ontzettend bang! Vooral als je door stukjes rijdt, waar je allemaal foto's ziet hangen van mensen die daar verongelukt zijn. BAH. Eenmaal bij de waterval aangekomen te zijn, was de waterval niet bereikbaar. Tenzij je echt langs het ravijn naar de waterval toe wilde klimmen. Not my kind of thing..

9 comments:

  1. Klinkt als een leuke vakantie! Italië lijkt me echt een prachtig land! Ahh, ik wil ook haha!
    liefs

    ReplyDelete
  2. Ziet er allemaal super uit!!

    Xo

    ReplyDelete
  3. wat een leuke foto's en leuke vakantie1


    xxx
    Anouk

    www.stylememories.com

    ReplyDelete
  4. Wauw, prachtige foto's! <3

    xoxo
    www.its-dash.com

    ReplyDelete
  5. Ziet eruit als een heerlijke vakantie, gelukkig ga ik volgende maand ook naar pizza-en-pasta land :D

    ReplyDelete
  6. Milaan lijkt mij ook zo'n leuke stad!



    www.style-chameleon.com

    WIN 100 EUROS TO SPEND ON SHOES!!!

    ReplyDelete

Lief van je dat je een reactie achterlaat! XO