Wednesday, July 17, 2013

PERSONAL// opleidingloos

Omdat een grote droom van mij uiteen gespat is, heb ik besloten om het toch maar op mijn blog te vertellen. Aangezien het wel een grote rol speelt. Ik hoor jullie denken; waar heeft ze het nou over? I'll tell you!

Ik ben dit jaar begonnen aan de opleiding journalistiek. Al sinds de eerste klas van het vmbo wist ik dat dit mijn droombaan zal gaan worden. Dit jaar was een lastig jaar voor mij (thuissituatie waar ik het liever niet over heb..). In mijn laatste periode moest ik nog 5 herkansingen halen om over te gaan. Echter, heb ik twee daarvan niet gehaald..
Toen heb ik een ontheffing voor een BSA (begeleidend studie advies) aangevraagd. Zo gezegd zo gedaan. Ik heb bij de examencommissie mijn woordje gedaan en uitgelegd waarom ik te weinig studie punten heb gehaald. De examencommissie zal daar over nadenken en heeft besloten om mij af te wijzen voor opleiding.. Zelfs blijven zitten was geen mogelijkheid.

Ik baal hier echt, echt, echt héél erg van. Mijn droom is gewoon ineens weg. En nu? Ik heb echt géén idee wat ik verder wil doen. Aangezien dit echt was wat ik voor ogen had. Wel heb ik al een MBO diploma marketing/communicatie op zak. Dat scheelt weer.
Ik heb gehoord dat je met de opleiding communicatie eventueel ook nog journalist kan worden. Maar ik ben bang dat die opleiding te hoog gegrepen is voor mij. Pfff, dit is zo lastig. Ik hoop dat ik een jaartje kan gaan werken en wie weet wel héél toevallig in het journalistieke wereldje terecht kom. Alles is mogelijk.

Ik wil niet depressief over komen op jullie. Maar dit ligt erg gevoelig. Ik ben teleurgesteld, zowel in mijzelf als in de opleiding. Het is fijn dat ik mijn 'ei' hier kwijt kan en hoop jullie er niet mee lastig te hebben gevallen..

Have a good good day! beter dan mij lukt als snel..


14 comments:

  1. Aah, dat is echt niet leuk om te horen. Als ik zoiets zou meemaken zou ik er ook echt kapot van zijn. Sterkte en succes met het zoeken naar een goede mogelijkheid!

    ReplyDelete
  2. Chin up girl. Dromen zijn niet makkelijk te halen. Maar op een of andere manier moet het je lukken. Neem een jaartje rust verwerk alles (ook je thuis situatie wat die ook is). Ga daarna heel hard knocken voor je droom. I believe in you!!

    Xo

    ReplyDelete
  3. Wat jammer dat je het niet hebt gehaalt, maar je kunt ook niet meer dan je bedt doen, toch? In ieder geval fijn dat je je even kan uitten :-)

    ReplyDelete
  4. Wat ontzettend naar te lezen. :( Vind het vervelend voor je! Probeer een beetje afleiding te zoeken zodat je niet te veel in 'die stemming' blijft zitten. Je moet niet teleurgesteld zijn in jezelf, je hebt je best gedaan toch? Ik vind het knap dat je 2 van de 5 herkansingen gehaald hebt, ondanks dat je een lastig jaar had vanwege de thuissituatie. En je valt ons helemaal niet lastig, ieder geval mij niet!!

    En als je ooit je ei kwijt wilt, kan je altijd bij mij terecht!

    Take care!

    ReplyDelete
  5. Ik ben blij dat je het met ons wilt delen! En wat vervelend allemaal! Ik denk dat je geen zorgen hoef te maken over je droom. Ze zeggen vaak without failure there's no succes en there's no failure except in no longer trying, ik denk dat je dat goed moet onthouden! Het is nu misschien moeilijk te beslissen wat je volgende stap is, maar je bent nog jong en heb nog zat tijd! Denk er rustig over na en alles komt goed :) succes! Ik ben benieuwd wat het gaat worden :D xx

    ReplyDelete
  6. I don't understand the text but that photo is beautiful!

    caughtinvogue.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Ik snap heel goed dat je ervan baalt hoor! Ik ben vorig jaar ook gestopt met mijn opleiding en daar baalde ik ook echt van, dus ik snap hoe je je voelt..

    Sterkte met alles!

    ReplyDelete
  8. Ahw, wat naar! Ik leef met je mee. Ik hoop dat je een goed alternatief kan vinden, ook al wil je liever dit. <3

    Liefs,

    ReplyDelete
  9. Jeetje, dit verhaal is voor mij echt bekend. Ik ga wel communicatie maar heb me ook aangemeld voor MIC, dus hoop dat ik word ingeloot! Is wel zoiets als Journalistiek!

    Succes..

    Ik volg je nu!

    XOXO

    www.fashionalertt.com

    ReplyDelete
  10. Wat erg dat je droom nu uiteen is gespat en je zelfs geen jaar over mocht doen. Ik kan mij goed voorstellen dat dit heel gevoelig ligt en ik vind het daarom ook heel knap dat je het verteld op je blog. Ik hoop voor jou dat er toch een oplossing zal komen en dat je toch op een bepaalde manier in de journalistiek zal komen.

    ReplyDelete
  11. Wat vervelend voor je zeg. :( Praat er veel over, ga leuke dingen doen en daarna vooral positief blijven en kijken naar de opties die er nog wel zijn. :) Ik hoop dat je gauw weer iets nieuws vindt om je op te richten en als je echt graag als journalist wilt eindigen dan gaat dat zeker wel gebeuren, alleen misschien via een omweg.

    ReplyDelete
  12. Wat ontzettend rot voor je!
    Waar een wil is, is een weg. Hopelijk vind je een andere manier om er te komen!

    ReplyDelete
  13. Ahh jeetje, dat is echt vervelend zeg! Misschien kun je eens kijken of je ergens een journalistieke stage kunt doen en zo misschien kunt doorstromen?

    Xx Alex

    ReplyDelete
  14. Ik ken je niet maar kwam toevallig net op je blog terecht. Ik wilde even laten weten dat je met de opleiding Communicatie ook zeker de journalistiek in kunt komen, maar wat nog belangrijker is, is ervaring op doen! En dat doe je nu al, door een blog bij te houden :)

    Maar je zou ook bijvoorbeeld freelance werk kunnen doen (eventueel gratis of in een barter vorm) voor meer ervaring en namen op je CV. Het is ontzettend vervelend dat je niet verder mag met de journalistiek opleiding, maar er zijn veel wegen om er alsnog te komen. Ik heb helemaal geen opleiding afgemaakt (ook verschillende privé situaties destijds) en heb alsnog een goede baan gekregen als copy writer voor een groot bedrijf, mede door mijn ervaring, en een blog hebben ziet er altijd goed uit op je CV. You can do it! Succes :)

    ReplyDelete

Lief van je dat je een reactie achterlaat! XO